Cum îți dai seama că românul e prost?

Imagine
Am așteptat (destul de mult totuși) să treacă tot balamucul cu evaluarea națională, bacul și, bineînțeles, să termin și eu cu examenele și licența ca să mai scriu pe blog.  Întâmplările din ultima vreme m-au făcut să realizez că suntem o nație de proști și că ne merităm soarta. Evaluarea națională și examenul de bacalaureat sunt printre cele mai importante examene ale vieții, conform spuselor... tuturor. Evaluarea trebuie să o iei cu o notă mare ca să intri la un liceu bun (că altfel nu poți învăța), iar bacul trebuie să îl iei ca să... nu știu, completați voi. :) Evaluarea națională Subiectul discuției de astăzi nu se axează pe profesori, pe stat sau pe sistemul de învățământ, ci pe elevi și părinți, îndeosebi pe cei din prima categorie. Vina părinților? Nu au fost în stare să fie cu ochii pe odraslele lor, să îi încurajeze și să îi împingă de la spate, să fie oleac' mai severi în ceea ce privește învățatul (pentru ca atunci când ești adolescent, ai nevoie de toată

Note > cunoștințe

Mai am obiceiul să îmi stălkuiesc singură profilul de Facebook, iar aseara, umblând printre poze, am găsit una foarte interesantă. La vremea respectivă, adică acum vreo câteva luni, am vrut să fac un articol care ar fi avut la bază ideea pozei. Am uitat. Noroc că am găsit-o acum. :)

"Studenții copiază deoarece notele sunt mai valoroase decât învățatul"

Nu-i așa că are dreptate poza? Situația nu este valabilă doar la studenți, ci și la elevi, în liceu mai degrabă, dar și în școala generală. Nimeni nu mai pune accent pe învățat și pe acumularea de cunoștințe, toți se agită din cauza notelor, să fie cât mai mari. Destul de trist, nu?

Acum ceva timp pusese cineva următoarea întrebare pe un grup: "Voi cum copiați mai ușor?". Pot să spun că m-am luat un pic de persoana respectivă pentru că, în loc să întrebe cum să învețe mai ușor, ea întreabă cum să copieze mai ușor... Copii, nu e chiar atât de greu să învățați niște lucruri pur și simplu elementare, iar dacă v-ați dus la un profil tehnic deoarece v-ați gândit că o să fie mai ușor decât la uman sau real, profitați de lucrurile pe care le veți învăța acolo, vă vor ajuta enorm de mult în viitor. Și sunt și foarte interesante. ^_^

În liceu am avut câțiva profesori de la care și la care am învățat cu drag și spor, făceam temele și proiectele cu foarte mult drag, nu mă plângeam, însă au existat și profi la orele cărora timpul parcă stătea în loc, ce-i drept, cam puțini, dar au existat. Am fost inspirată atunci când am ales CEVM Ploiești, deși mulți s-au mirat de ce am ales un liceu ca ăsta. Am rămas cu multe infromații care m-au ajutat în prezent, la facultate. Să mai vorbesc și de proiectele în care am fost implicată? Să știți că puteți avea o viață frumoasă de licean și dacă învățați, nu doar dacă chiuliți toată ziua, iar când vine clasa a XII-a, nu mai știți pe ce sa puneți mâna ca să învățați.

Iubesc profesorii care adoră să predea și să învețe elevii sau studenții, acei profesori care își fac meseria cu drag, nu că nu și-au găsit un alt loc de muncă. Din păcate, aceștia încep să se rărească, iar din ce în ce mai mulți formatori pentru elevi vin la ore doar ca să treacă timpul. Sau, în cazul meu, la facultate, trebuie să venim la cursuri ca să nu facem absențe pentru că respectivii profi țin la prezență. Deși eu la ora 8 adorm pe bancă, nu sunt atentă și nu asimilez nimic, vin la facultate ca să fac prezențele, adică din obligație. 

Mi-au trebuit 12 ani de zile în școala românească pentru a-mi da seama că am greșit atunci când mă agitam pentru note și că nu lipseam pentru că făceam vreo absență sau mai știu eu ce. Bine, au fost puține situațiile în care vânam notele, pentru că eu asimilam și asimilez repede informația și îmi rămâne în cap, chiar dacă nu în totalitate.  

Din păcate, așa cum am mai zis de zeci de ori până acum în articolele scrise pe tema asta, atât sistemul de învățământ este greșit, cât și elevii, părinții și profesorii greșesc că nu se interesează și nu îi interesează. Un bun sistem de învățământ ar trebui să se muleze pe fiecare elev, să îi găsească punctele slabe și cele tari, să facă un fel de analiză SWOT pentru oameni. 

Dacă ar fi după mine, copiii ar trece clasa doar dacă știu și merită acest lucru, nu aș merge pe ideea că lasă că învață el mai târziu. NU! Nu vor învăța! Copilul vede că merge și fără să învețe, așa că de ce să se mai agite? Dacă nu este obișnuit de mic cu învățatul și cu un pic de duritate din partea părinților, slabe șanse ca acesta să își revină pe parcurs.

Educația se face și acasă, nu doar în școli. :)

Comentarii

  1. laba, notele alea chiar conteaza, bine, daca nu iei bacu conteaza mai putin.
    e normal sa fugi dupa note, in primul rand ai un numar limitat de ore si in plus destui profesori nici nu fac nimic in privinta asta, te vor dictionar de termeni si solutii desi toti sustin ca nu e asa.
    da, ar fi corect sa promoveze clasa sau si mai bine, materia; in plus unele materii nu au nici o valoare pentru anumiti elevi, spre exemplu muzica,religia,geografia, etc.
    amuznt e ca unii profi se asteapta ca elevii sa lucreze acasa, de ce? de laba.
    nu exista interest = nu inveti, amenintarile de orice fel sunt o prostie, nu reusesti sa faci un elev (sau macar majoritatea) interesat(i) de materia ta esti profesor de nota 2.
    invatamantul sufera in primul rand e o baza,o structura, si nu e realist are asteptari de echivalenta de la elevi foarte diferiti ca gandire si preferinte.

    e o prostie sa nu inveti dar o prostie si mai mare e sa te astepti ca elevii sa invete cand au atatea oportunitati si metode de a-si satisface dorintele/nevoile. oricum acum cu internetul disponibil in fiecare casa e depasit sistemul de invatamant, nu se adapteaza destul de repede si cel mai enervant poate e ca nu e deloc practic in majoritatea cazurilor,
    dupa mine majoritatea scolilor ar fi de meserii, inveti sa fii tamplar, pictor, programator, muzician etc. si asta de la orice varsta, vreo 5 ani de cultura generala sunt destui restul ar trebui sa fie doar alegerea elevului si oricand sa poata alege cursuri din orice domeniu.
    care e problema daca vreau sa fiu programator dar sa stiu si tamplarie? sau sa fiu zidar dar sa stiu si sa cant la un instrument? enervant cum lucrurile merg greu si in directia gresita dar suntem foarte ageri la a trage concluzii si arata vinovati cand vina o crestem in casa, la scoala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, notele chiar nu conteaza. :)) Cu ce te ajuta faptul ca ai 10 pe linie, daca tu nu ai nimic in cap? :) Serios? Geografia consideri a fi o materie neimportanta? Ma faci sa rad.

      Degeaba exista internet, daca copiii sunt prosti de dau in balti. Internetul nu iti ghideaza viata, nu te ajuta sa iei decizii. Nu te opreste nimeni sa fii si programator, si zidar. Faci ce iti place, scoala doar iti dezvolta anumite aptitudini, chiar daca nu suntem constienti de acest lucru. :)

      Totusi, uitam un lucru, toti vrem sa fim sefi, dar sefi peste cine? Unii au o capacitatea de adaptare mai buna, altii mai proasta. Iar aici nu e vina scolii sau a educatiei pe care o primesc acasa, pur si simplu sunt oameni incapabili a "rezolva" o problema, aceia sunt oamenii care trebuie sa fie ghidati, sa primeasca ordine de la altul care stie mai multe... sau care s-a adaptat mai repede.

      Ștergere
  2. Deoarece conteaza foarte mult diploma, cunostiintele treaca-mearga. Nu e nici vina elevilor si nici vina parintilor, poate a sistemului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E vina tuturor, hai sa nu mai dam vina doar pe sistem. ^_^ Profesori, elevi, parinti, sistem: toti au o vina in educatie. Cat despre diploma, dimpotriva, nu prea conteaza, din pacate. Uite, sunt la facultate in anul II si am dat peste foarte multe persoane care nu au ce cauta in invatamantul superior, persoane care fac o facultatea doar ca sa aiba diploma. Toti oamenii pot face facultati acum. :-j

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Pentru orice greșeală de scriere, sfat, reclamație sau plângere, așteptăm comentarii! Vă mulțumim!

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare către EL

Dominația creierului

Jocuri cu bile