Cum îți dai seama că românul e prost?

Am așteptat (destul de mult totuși) să treacă tot balamucul cu evaluarea națională, bacul și, bineînțeles, să termin și eu cu examenele și licența ca să mai scriu pe blog. 
Întâmplările din ultima vreme m-au făcut să realizez că suntem o nație de proști și că ne merităm soarta.

Evaluarea națională și examenul de bacalaureat sunt printre cele mai importante examene ale vieții, conform spuselor... tuturor. Evaluarea trebuie să o iei cu o notă mare ca să intri la un liceu bun (că altfel nu poți învăța), iar bacul trebuie să îl iei ca să... nu știu, completați voi. :)

Evaluarea națională


Subiectul discuției de astăzi nu se axează pe profesori, pe stat sau pe sistemul de învățământ, ci pe elevi și părinți, îndeosebi pe cei din prima categorie. Vina părinților? Nu au fost în stare să fie cu ochii pe odraslele lor, să îi încurajeze și să îi împingă de la spate, să fie oleac' mai severi în ceea ce privește învățatul (pentru ca atunci când ești adolescent, ai nevoie de toată îndrumarea din lume). În schimb, i-au încurajat cu petiții, s-au trezit acum să dea vina pe profesori, pe sistem și pe stat.


Nu, dragii mei, vina este în totalitate a copiilor voștri, copiii ăia care nu sunt în stare să citească un grafic și care se plâng că au fost induși în eroare. Bă, băieți, bă, e prima oara cand vedeți un grafic în viața voastră? Toate graficele au o LEGENDĂ, care spune la ce se referă graficul, ca tu să fii în stare să îl citești, punctul ăla din dreapta în cazul de față. Notele sunt de la 0 la 8? Eu știu că atunci când te pregătești pentru un examen important, verifici ce subiecte au fost în anii trecuți, nu? Aparent, anul trecut a fost același grafic, doar că întrebarea s-a referit la nota 10, și nu la nota 5. Voi nu ați stat să analizați cum s-a ajuns la răspunsul ăla? Chiar atât de bătuți în cap sunteți? Nu, nu au fost emoțiile de vină, emoții au avut și ceilalți care au dat răspunsul corect. Problema a fost, ca în fiecare caz de acest gen, CĂ NU AȚI ÎNVĂȚAT! Bă, daca știu că am greșit și că sunt prost (eh, aici nu mulți își știu condiția), nu stau să fac zeci de petiții pe net și să dau vina în stânga și în dreapta. Vedeți că pentru a putea ajunge într-o poziție înaltă, trebuie să fiți în stare să citiți un grafic!

Bacul la română


Bacul, în general, mai ales la limba română, care ne este și LIMBĂ MATERNĂ, este probabil cea mai ușoară probă. Din păcate, totul se rezumă la a ști să bați câmpii, evident, pe un subiect anume. Pentru lucrul ăsta, iei nota 6-7 extrem de ușor. Eh, și în cazul ăsta avem probleme, elevii au fost induși în eroare. Nope, nu ați fost induși în eroare, voi doar nu ați știut ce înseamnă cuvântul interbelic. Voi când ați învățat comentariile alea stupide, nu ați avut o logică? Nu ați făcut variante, ca să vedeți ce vă cere la subiectul III (e cam aceeași cerință la aproape toate subiectele)? Stați... nici voi nu ați învățat... Atunci de ce vă plângeți atât? Și voi ați făcut petiții, exact ca viitorii liceeni care nu sunt în stare să citească un grafic... oare voi sunteți? 

După logica promovată de petițienii ăștia, un roman care se scrie în prezent, dar are o acțiune care se desfășoară între cele două războaie mondiale, este considerat un roman interbelic? TREZIȚI-VA, OAMENI BUNI!

Examenul de bacalaureat nu este atât de greu pe cât pare. Din păcate, în ultimii ani, dificultatea subiectelor este... de neconceput. Deși acestea sunt ATÂT DE UȘOARE, sunt făcute ca să le promoveze tot prostu', mai mult de 40% din elevii care dau acest examen al maturității nu reușesc să obțină o notă mai mare de 6. Și atunci, vina a cui e? A statului? A profesorilor? A sistemului de învățământ? Da, au și ei partea lor de vină, dar cea mai mare revine asupra elevilor. 

Nimeni nu poate învăța pentru tine. Ca să devii mai bun, trebuie să investești în tine. Vorbele profesorului meu de licență mi-au rămas în cap, este vorba de regula finanțelor, care se aplică în absolut toate cazurile: "Cât investești, atât obții!". Dacă tu te mulțumești cu mediocritatea, foarte bine, însă nu mai încerca să îi faci pe alții să îți accepte răspunsurile greșelile drept răspunsuri corecte. Așa că puneți mâna și învățați, studiați, citiți cât mai mult... dacă vreți să deveniți mai buni!

Comentarii

  1. Legat de bacul la romana .... Eu, sincer sa fiu, la aceasta materie nu prea mi-am dat interesul si am scris Morometii (fiind si singurul comentariu sau mai bine zis un rezumat al comentariului citit de bine) :)) A venit si ziua bacului si mna nu eram asa sigur pe mine si la subiectul III am scris ce am citit (eu in enunt am citit doar roman si am zis boh asta e) . Mai tarziu aflu ca ceea ce am scris nu este bine dar am reusit sa il trec si fara subiectul III cu o nota ok pentru mine avand in vedere ca nu am citit nici o opera din programa de bac sau ca nici nu m-am pregatit asa cum trebuia deoarece daca este sa citesc ceva, citesc ceva ce mi se pare mie interesant si pot invata ceva... nu ma intereseaza cui i-a dat in cap Ion sau ce a facut cu florica dupa soba (stirile de la ora 5) . Se poate lua bacul la romana si fara subiectul III lejer, cum ai zis si tu i articol si totodata cum le-am zis si prietenilor mei mai mici zic si in acest comentariu: "ba daca vrei nota mare ia si citeste, dar totul se va rezuma la o nota mare si ATAT. Eu am preferat sa investesc in mine timpul pe care ar fi trebui sa-l acord cititului si nu-mi pare rau de alegerea facuta"

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Pentru orice greșeală de scriere, sfat, reclamație sau plângere, așteptăm comentarii! Vă mulțumim!

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare către EL

Jocuri cu bile

Dominația creierului