Cum îți dai seama că românul e prost?

Imagine
Am așteptat (destul de mult totuși) să treacă tot balamucul cu evaluarea națională, bacul și, bineînțeles, să termin și eu cu examenele și licența ca să mai scriu pe blog.  Întâmplările din ultima vreme m-au făcut să realizez că suntem o nație de proști și că ne merităm soarta. Evaluarea națională și examenul de bacalaureat sunt printre cele mai importante examene ale vieții, conform spuselor... tuturor. Evaluarea trebuie să o iei cu o notă mare ca să intri la un liceu bun (că altfel nu poți învăța), iar bacul trebuie să îl iei ca să... nu știu, completați voi. :) Evaluarea națională Subiectul discuției de astăzi nu se axează pe profesori, pe stat sau pe sistemul de învățământ, ci pe elevi și părinți, îndeosebi pe cei din prima categorie. Vina părinților? Nu au fost în stare să fie cu ochii pe odraslele lor, să îi încurajeze și să îi împingă de la spate, să fie oleac' mai severi în ceea ce privește învățatul (pentru ca atunci când ești adolescent, ai nevoie de toată

Mic ghid de supravieţuire online

    Copii, PC-ul / laptopul nu se foloseşte doar ca să intrăm pe Facebook sau pe mess. 
M-am gândit să fac articolul ăsta pentru a vă ajuta să vă descurcaţi mai uşor în viaţa online. Voi împărtăşi cu voi nişte "şmecherii" pe care le cunosc.

1. Subtitrarea la filme.
    Cei care se uită la filme / seriale ştiu despre ce vorbesc. Vorbesc de acele semne din subtitrare º, ª ( înlocuiesc litera ş ) şi  þ ( înlocuieşte litera ţ ). Ca să scapi de ele, nu trebuie să faci mare lucru. Deschide subtitrarea cu NotePad sau WordPad şi apasă CTRL+H. O să apara o căsuţă, Replace. Tot ce trebuie să faci acum este să copiezi semnele respective, unul câte unul, şi să îl pui în căsuţa Find What, iar în căsuţa Replace with, scrie litera cu care vrei să o înlocuiești şi apasă Replace All. Evident, după dai save.

LATER EDIT. A dat Papoy un comentariu prin care îmi spune să umblu la setări. În BS Player mi-a spus el cum să fac : Click dreapta-> Opţiuni-> Preferinţe-> Subtitrări-> Font-> Script-> Central European. Dacă merge sau nu, încercaţi voi. Eu vă spun cum se face în VLC : Tools-> Preferences-> Subtitles/OSD-> Default encoding : Eastern European ( Latin-2 ).

2. Facebook
facebook
Edit post
    Mă gândesc că nu mulţi ştiu, dar Facebook a introdus posibilitatea de a edita stările pe care le postăm. Adică dacă am greşit ceva, nu mai ştergem ce am scris si postăm iar, ci edităm.

   Toţi vă plângeţi că aţi dat un comentariu cuiva şi primiţi alte zeci de notificari cu alţii care comentează la postarea respectivă. Ştiaţi că ... vă puteţi dezabona de la postări ?

 *direct de la notificari*
facebook
( la fel puteţi bloca şi jocurile )

*direct de la postare*
facebook
Unfollow post

- combinaţia de taste SHIFT + ENTER creează un nou paragraf

3. Tastatura (dacă vrei să scrii cu diacritice sau nu) poate fi schimbată, fără prea multă greutate, din ENgleză în ROmână sau în orice altă limbă pe care ai setat-o, prin simpla apăsare a tastelor ALT+SHIFT. În colţul din dreapta, jos, tastatura se va schimba din EN în RO sau invers.
    
4. Google Chrome - scurtături
    CTRL+N : o nouă fereastră
    CTRL+T : o nouă filă
    CTRL+SHIFT+T : deschide fila anterior închisă; dacă ai închis din greşeală o filă, apasă pe cele trei taste si se va redeschide.
    CTRL+ link sau link + click rotiţă mouse : deschide respectivul link într-o filă separată
    CTRL+ num 1-8 (num-tastatura din dreapta) : te mută dintr-o filă în alta; de exemplu, dacă ai deschise 5 file şi apeşi CTRL+3, te mută în fila a treia
    CTRL+TAB : te mută în următoarea filă
    CTRL+H : deschide istoria
    CTRL+J : deschide fereastra de downloads
    CTRL+P : printează pagina
    CTRL+F : deschide pagina de Căutare
    CTRL+D : adaugă un semn de carte paginii pe care te afli
    F11 : fullscreen
    CTRL şi + / CTRL + scroll : zoom in
    CTRL şi - / CTRL + scroll : zoom out
    CTRL + 0 : fără zoom
 
5. Windows - scurtături
    CTRL+C : copiere fişier / folder
    CTRL+V : lipire fişier / folder
    CTRL+X : cut / mutare fişier / folder
    CTRL+Z : undo / anulare mutare fişier / folder

5a. Word - scurtături
- aceleaşi de sus +
    CTRL+săgeata stânga : mută cursorul în partea stângă, la începutul paginii
    CTRL+săgeată dreapta : mută cursorul în partea dreaptă, la sfârşitul paginii
    CTRL+săgeată în jos : mută cursorul în următorul paragraf
    CTRL+săgeată în sus : mută cursorul în paragraful anterior
    CTRL+A: selecteză tot
    CTRL+P : printare
    CTRL+N : un nou document 

6. Generalități
- Știi atunci când vrei să faci un pătrat în Paint și nu reușești să faci decât un dreptunghi care dă spre pătrat, dar nu e pătrat ? Ține apăsat pe SHIFT și desenează-l. O să iasă pătrat. La fel și cu ... inimile, de exemplu.
- Atunci când dai un comentariu pe INSTAGRAM, ca şi pe Twitter, trebuie să scrii "@numepersoană". De exemplu, dacă vrei să îmi răspunzi la un comentariu, scrii aşa: @deyush *comentariu*

Cam atât mi-am adus aminte. Dacă îmi voi mai aduce aminte de alte șmecherii, voi posta. Dacă voi mai știți altele, vă rog să le postați în comentarii. 


Facebook page: deyush

Comentarii

  1. Multumesc pentru subpunctul cu subtitrarea. P-asta chiar nu o stiam ! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu cea mai mare placere. Stiu ca multi nu stiau cum se face, asa ca m-am gandit sa le zic :D

      Ștergere
  2. În BS Player: Click dreapta-> Optiuni->Preferinte->Subtitrari->Font->Script->Central European. Şi e mai uşor, cred eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu toti folosesc BS Player. Eu, una, folosesc VLC, consider ca e mai bun. Mie mi se pare mai usor sa editez subtitrarea. Poate pentru ca m-am obisnuit deja si nu mi se mai pare asa de greu.

      Ștergere
    2. VLC e naşpa. E bun doar că deschide cam tot ce înseamnă fişier video. BS Player-ul găseşte singur subtitrare(nota 10 pentru asta) şi îşi ia codec-urile automat. Păcat că unele video se aud încet cu el. pentru calitate recomand KMPlayer. Dacă găsea şi subtitrare, era cel mai şmecher. Părerea mea de persoană fizică!

      Ștergere
    3. Fiecare cu parerea lui. :* O sa adaug si ce ai zis tu, dragul meu Deiniăl :)) M-am lasat de BS tocmai pentru ca se auzea incet. VLC rocks.

      Ștergere
  3. Nici eu nu stiam faza cu subtitrarile...Danke :D

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Pentru orice greșeală de scriere, sfat, reclamație sau plângere, așteptăm comentarii! Vă mulțumim!

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare către EL

Jocuri cu bile

Dominația creierului