Cum îți dai seama că românul e prost?

Imagine
Am așteptat (destul de mult totuși) să treacă tot balamucul cu evaluarea națională, bacul și, bineînțeles, să termin și eu cu examenele și licența ca să mai scriu pe blog.  Întâmplările din ultima vreme m-au făcut să realizez că suntem o nație de proști și că ne merităm soarta. Evaluarea națională și examenul de bacalaureat sunt printre cele mai importante examene ale vieții, conform spuselor... tuturor. Evaluarea trebuie să o iei cu o notă mare ca să intri la un liceu bun (că altfel nu poți învăța), iar bacul trebuie să îl iei ca să... nu știu, completați voi. :) Evaluarea națională Subiectul discuției de astăzi nu se axează pe profesori, pe stat sau pe sistemul de învățământ, ci pe elevi și părinți, îndeosebi pe cei din prima categorie. Vina părinților? Nu au fost în stare să fie cu ochii pe odraslele lor, să îi încurajeze și să îi împingă de la spate, să fie oleac' mai severi în ceea ce privește învățatul (pentru ca atunci când ești adolescent, ai nevoie de toată

Mixed up feelings

     Nu mi-a plăcut niciodată normalitatea, nu mi-a plăcut niciodată să fiu normală, nu mi-a placut niciodată să mă "potrivesc" în societate. Urăsc spiritul de turmă pe care majoritatea oamenilor din ţară văd că il practică

Viaţa mea... întreaga mea viaţă a fost diferită. Încă de mică am fost învăţată cu greul, mereu am muncit pentru ceea ce mi-am dorit. În fine, nu asta e important. Sunt diferită pentru simplul fapt că nu sunt de acord cu majoritatea, pentru simplul fapt că am păreri diferite, pentru că sunt împotriva prostiei, a inculturii şi a falsităţii.

Incultura


Urăsc oamenii proşti din tot sufletul. Mai rău decât sa fii prost e să fii prost şi cocalar. Da, urăsc cocalarii, prinţesele şi manelele. Manelele înseamnă incultură. De ce ai vrea să fii prins în mediocritate toată viaţa ? De ce ai vrea să îl asculţi pe unu cum cântă despre averea pe care o are (sau nu), despre femeile pe care le are (sau nu), despre valoarea pe care crede că o are ?! Şi mai grav e atunci când tu eşti obligat să asculţi pe afară, în autobuze, autocare, trenuri sau mai ştiu eu ce, muzica asta de doi bani din cauza unor ... persoane care nu au auzit de căşti.

Mulţi zic că "nu există petrecere fără manele". Ei na, dar înainte să apară genul ăsta de muzică, oamenii cum se distrau ? Pun pariu că aveau parte de distracţie în adevăratul sens al cuvântului, nu se îmbătau şi fumau trei pachete de ţigări în cinci ore. Asta e distracţia din ziua de azi. Da, wow, am o mentalitate foarte veche, nu? Lumea a evoluat. Prostii ! Lumea, dar mai ales românii, a involuat. Politică, televiziune, ziare, muzică ... totul s-a "stricat". Mentalitatea mea nu e veche, eu doar ştiu să aleg ceea ce este bun pentru mine !

Gramatica proastă


gramatica
Urăsc oamenii care nu ştiu să scrie, care scriu "i-a" în loc de "ia", "frumoas-o", "veni-ti", "citii" ... nu stau eu să dau acum lecţii de gramatică (pe astea le dau personal, când văd că ai greşit şi îmi pasă îndeajuns de mult să te fac să înţelegi ce ai greşit şi să nu mai faci altă dată), asta o înveţi la şcoală (mă rog ... sau nu). În afară de asta, sunt multe articole pe net de gramatică ... bloguri care se ocupă exclusiv de astfel de greşeli şi pot clarifica pe oricine.

Cel mai bun blog mi se pare Diacritica, ai acolo de toate ! Nu-mi plac deloc oamenii care se supără pe mine că îi corectez, de parcă ar fi vina mea că nu ştii tu să scrii. Aw, sau "suntem pe internet / Facebook, scriu cum vreau". De fiecare dată când văd pe cineva că îmi zice asta, singurul lucru care îmi vine în minte e ăsta : eşti pe net, poţi alege să fii ce vrei ... de ce alegi să fii prost / analfabet ? Vă supăraţi şi înjuraţi în stânga şi în dreapta pe cineva care are răbdarea şi îşi pierde câteva minute doar ca să vă ajute pe voi. Bravo, genial, ce pot spune! Prietenii mei s-au obişnuit cu mine şi încearcă să nu mai greşească atât de mult and for that, I love you, guys !

Pițipoance și cocalari 


limba romanaRecent, Zmenta a scos o melodie în care critică piţipoancele şi cocalarii (respect maxim pentru el că a avut iniţiativa de a deschide ochii românilor), însă a fost criticat pentru gestul ce l-a făcut. La ce să te astepţi din partea unor oameni care nu doresc nicio schimbare, care au opt clase şi spun că e prea mult, care nu vor face altceva în viaţă decât să se căsătorească, să facă copii şi să muncească ?! Nimic deosebit, totul monoton.

 Ah, am uitat ... să plece în Italia sau Spania la cules de portofele, mă scuzaţi, la muncă. Presupun că Zmenta nu are nicio pregătire muzicală ... cursuri de canto sau mai ştiu eu ce. Vocea lui sună mai bine decât majoritatea vocilor din showbiz, cântăcioşii ăştia români. Mă bucur că încearcă să schimbe ceva în ţara asta de căcat. Mai întâi Krem (cu melodia Mă-ta are cratimă), acum el. Bravo lor că au curajul ăsta ! Sper că vor deschide cât mai mulţi oameni ochii şi vor trage un semnal de alarmă asupra multor lucruri care nu sunt în regulă în România. 

Cluburile


 O altă chestie care mă enervează sunt cluburile. Am fost doar de două sau de trei ori într-un club şi pot să spun că nu îmi place, nu e de mine, niciodată nu o să mai calc în vreo astfel de locaţie. Nu ştiu să mă distrez, nu ? Da, mi s-a spus de multe ori şi mereu am râs. Dacă eu nu umblu în fiecare week-end prin toate cluburile din oraş, nu înseamnă că nu ştiu să mă distrez. Ce faci în club ? Bei şi fumezi. Wow, ce mai distracţie. Ah ... şi mai dansezi din când în când. Pot face toate astea alături de persoanele apropiate. Şi ies şi mai ieftin.

Țigări și alcool


Să nu mai spun de copiii ăştia de 12 - 13 -14 ani care DEJA fumează. WTF ?! Ştiu persoane care la 20 de ani încă ascund chestia asta, iar aceste ... suflete minunate parcă se laudă cu faptul că fumează. Ar fi culmea să vină la tine şi să îţi ceară o ţigară (asta dacă nu se întâmplă deja). Şi felul cum vorbesc sau comentează persoanelor mai mari.

Eu când eram mică (şi nu numai eu, pun pariu că mai sunt o groază de ... adolescenţi de vârsta mea sau chiar mai mari), nu scoteam niciun cuvânt în faţa celor mai mari decât mine, îi respectam, iar pe unii din ei, chiar îi admiram. Primul meu telefon l-am avut în clasa a V-a ... şi asta pentru că plecam din oraş câte o săptămână. Acum văd copii de clasa I cu telefon de ultimă generaţie (da, mă roade foarte tare invidia). Ce dracu' ar face un copil de şapte - opt ani cu un astfel de telefon ? Ah ... Facebook ... conturi de Facebook pentru copiii ăştia. Da, genial !

cheloo

Biserica - afacere sau credință?    


Şi acum cred că o să ating un punct sensibil pentru mulţi ... religia. Nu-mi plac oamenii religioşi, oamenii care aşteaptă un "semn" de la Dumnezeu, un miracol. Nu, frate ! Nu trebuie să aştepţi nimic ! Tot ce faci în viaţă, faci din propria voinţă ! Vrei să înveţi să iei BACul (că tot e perioada examenului), bun, învaţă ... altfel nu o să promovezi niciun examen. Vrei să fii mai ştii mai multe, citeşte cărţi, documentează-te ! D-aia avem net şi Google, nu ca să stăm toată ziua pe Facebook şi pe mess.

Totul pleacă de la tine ! Vrei să faci ceva, păi fă ! Nu aştepta niciun semn de la cel de sus, că nu o să vină ! Credem doar ceea ce vrem să credem. Doisprezece ani de zile am făcut religie la şcoală ... mi se pare cea mai inutilă materie din toată structura şcolară. La ce îţi trebuie, cu ce te ajută? Ah, de fapt ... te ajută să îţi dai seama de multe chestii nelogice din biblie (asta dacă știi să asculți și să aprofundezi), te ajută să vezi că Dumnezeu nu a ajutat omenirea cu nimic, dimpotrivă.

Lucrurile din biblie te ajută să te gândești la anumite aspecte ale țării noastre ... cum ar fi faptul că în România există MULT PREA MULTE lăcașuri de cult. Pe cât de multe biserici sunt, pe atât de puține spitale și școli există. Da, din cauza asta suntem o țară plină de analfabeți și d-aia trebuie să plătim în spitale pastile, pansamente etc.. Bisericile şi mănăstirile din România sunt bune de vizitat ... şi doar atât. Sunt frumoase, într-adevăr, dar sunt prea multe !

În loc să investim în educație sau sănătate, noi investim în biserici ... în Catedrala Neamului. De parcă "enoriașii" nu se pot ruga acasă sau în biserici modeste. Anul trecut sau acum doi ani am fost şi eu la catedrala asta din Bucureşti. Am intrat în biserică şi bam ... peste tot numai aur ! Mă dureau ochii. La ce e de folos atâta aur? De ce nu mai sunt bune icoanele din lemn? De ce atâta aur?? De ce nu vindem icoanele alea (mai bine zis aurul ăla) şi dăm banii la orfelinate ... sau spitale ... sau să reabilităm şcoli. De ce nu am investi în ceva de care avem toţi nevoie? E o discuţie fără sens, ştiu ...

* Nu cred, e deja ora patru dimineaţa ... mi-e somn de mor, cred că ar fi cazul să mă duc să dorm. Mâine cred că iar mă trezesc la 12 -1. Nu-i bai ! Aş mai avea multe de spus ... dar nu mai am "ideile la mine", poate în alt articol. Măcar am reuşit să mă descarc un pic, am reuşit să spun ce aveam de spus de multă vreme. Vă las mai departe clipul lui Zmenta. Enjoy it !*

Facebook page: deyush


BTW : Aniversare plăcută celor care poartă numele de Alexandru / Alexandra !

Comentarii

  1. Mi-am pierdut eu 10 minute citind, dar a meritat :)) Sunt total de acord cu tine la partea cu copii de 10-12-14 ani care beau si fumeaza. Am zis si eu intr-o postare de-a mea de un copil d-asta beat caruia i-am cerut o tigara, dupa cateva minute a venit la mine sa ceara un fum si mi-a zis ca am tigari la fel ca ale lui :)) La fel te aprob si la partea cu religia. Cat despre muzica, o sa fac eu o postare, nu stiu cand, despre genurile muzicale, cand se asculta si mai multe :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti un dragut ca ti-ai pierdut timpul tau pretios si pe care nu ti-l returneaza nimeni. :)) Am citit si eu articolul ala. Doamne, in sfarsit un om 'rasarit' la cap, incep sa te plac. :)) D-abia astept articolele alea, sa dai un share la mine pe profil. :))

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Pentru orice greșeală de scriere, sfat, reclamație sau plângere, așteptăm comentarii! Vă mulțumim!

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare către EL

Jocuri cu bile

De ce nu suport manelele?