Cum îți dai seama că românul e prost?

Imagine
Am așteptat (destul de mult totuși) să treacă tot balamucul cu evaluarea națională, bacul și, bineînțeles, să termin și eu cu examenele și licența ca să mai scriu pe blog.  Întâmplările din ultima vreme m-au făcut să realizez că suntem o nație de proști și că ne merităm soarta. Evaluarea națională și examenul de bacalaureat sunt printre cele mai importante examene ale vieții, conform spuselor... tuturor. Evaluarea trebuie să o iei cu o notă mare ca să intri la un liceu bun (că altfel nu poți învăța), iar bacul trebuie să îl iei ca să... nu știu, completați voi. :) Evaluarea națională Subiectul discuției de astăzi nu se axează pe profesori, pe stat sau pe sistemul de învățământ, ci pe elevi și părinți, îndeosebi pe cei din prima categorie. Vina părinților? Nu au fost în stare să fie cu ochii pe odraslele lor, să îi încurajeze și să îi împingă de la spate, să fie oleac' mai severi în ceea ce privește învățatul (pentru ca atunci când ești adolescent, ai nevoie de toată

Visit Romania - Sighișoara

După un an de stat în Brașov, am reușit, în sfârșit, să vizitez și împrejurimile acestuia. Împreună cu noua mea colegă de apartament, aveam în gând să vizităm Sibiu, însă am ajuns prin Sighișoara. Deocamdată. 

Vedere Sighișoara
Așteptările noastre prea sus puse ne-au fost spulberate de realitatea crudă a mersului cu trenul. În primul rând, trezirea de dimineață (și aici nu mă refer la ora șase sau șapte, ci la ora patru jumate) a fost grea, dar, contrar a ceea ce am crezut, am fost pline de energie. Atât de multă energie am avut, încât am mers pe jos până la gară. La ora cinci dimineața. Într-o zi de sâmbătă. Nici dracu' nu mai era pe stradă, doar un câine a reușit să ne sperie, atunci când a trecut în fugă pe lângă noi.

Vedere tren
Gara plină. Ne-am cumpărat bilete, o cafea și am mers spre tren. Am avut speranța ca pe ruta asta să fie trenuri supraetajate, așa cum sunt pe Brașov - București, dar ne-am înșelat. Trenul era o vechitură ca acum cinci - zece ani, cu niște compartimente la care ușile nu prea se închideau. Măcar au băgat căldură. Partea mai nașpa a călătoriei au fost ultimele stații, de unde au năvălit țiganii și au umplut un vagon întreg, bine că nu a fost al nostru. Partea bună a fost dată de ospitalitatea nașilor de  tren, plini de energie și grijuli, dacă pot spune așa. Ne-au întrebat de vreo două ori dacă ne este frig sau dacă vrem să ne mutăm mai în față, în alt vagon mai civilizat.

Prăjiiiii gărgăăăăă
Am ajuns cu o întârziere de vreo jumătate de oră, dar nu-i bai. Pe la ora zece eram singurele nebune care cutreierau orașul ăsta destul de mic pentru noi. Am găsit un punct de informații turistice și am reușit să ne orientăm, iar în vreo două-trei ore am reușit să vizităm centrul. Trenul spre Brașov era la ora 15, așa că am cutreierat și restul orașului și ne-am oprit la o cofetărie, unde am mai stat vreo oră. Toate bune și frumoase, dar mai erau încă trei ore până la venirea trenului. Și ce-am făcut ca să treacă mai repede timpul? Ne-am întors în gară și am stat fucking trei ore. 

Turnul Cizmarilor
Știți că la început am zis că trenul era o vechitură, nu? Comparat cu trenul care ne ducea acasă, cel cu care am venit a fost de lux. Totuși, am reușit să adorm vreo jumătate de oră, că restul drumului am fost deranjate de un copil care se holba la noi. Am vrut să o bat, dar nu am fost lăsată, așa că doar am făcut mișto de ea și de neamul ei. 

A doua zi când am ajuns acasă, primesc un mesaj pe Twitter de la un follower, cu care am schimbat două - trei cuvinte bazate pe experiența călătoriei mele la Sighișoara. Am ajuns la o concluzie în urma discuției avute: atunci când vreau să vizitez un nou oraș, ar trebui să apelez la un localnic care ar putea să-mi fie ghid. Oh, și să nu mai merg cu Regio. Niciodată!

Pozele vor fi afișate mai jos:


Vedere Sighișoara
Turnul Măcelarilor
Biserica Romano-Catolică
Scara acoperită
Primăria Sighișoara
Primăria Sighișoara
Vlad Țepeș
Liceul Teoretic Joseph Haltrich
Biserica Ortodoxă Sf. Treime
Casa Cronicarului Georgius Krauss
Cimitirul evanghelic
Cimitirul evanghelic

Comentarii

  1. E fain in Sighisoara! Mie imi place mult, mai ales oamenii de acolo is foarte de treaba! Abia astept vacanta de iarna ca sa ma duc si pe acolo o saptamana (am niste rude) :D :))

    RăspundețiȘtergere
  2. frumoase pozele. urmeaza litoralul romanesc de 1 mai? :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Pentru orice greșeală de scriere, sfat, reclamație sau plângere, așteptăm comentarii! Vă mulțumim!

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare către EL

Jocuri cu bile

Dominația creierului