Cum îți dai seama că românul e prost?

Imagine
Am așteptat (destul de mult totuși) să treacă tot balamucul cu evaluarea națională, bacul și, bineînțeles, să termin și eu cu examenele și licența ca să mai scriu pe blog.  Întâmplările din ultima vreme m-au făcut să realizez că suntem o nație de proști și că ne merităm soarta. Evaluarea națională și examenul de bacalaureat sunt printre cele mai importante examene ale vieții, conform spuselor... tuturor. Evaluarea trebuie să o iei cu o notă mare ca să intri la un liceu bun (că altfel nu poți învăța), iar bacul trebuie să îl iei ca să... nu știu, completați voi. :) Evaluarea națională Subiectul discuției de astăzi nu se axează pe profesori, pe stat sau pe sistemul de învățământ, ci pe elevi și părinți, îndeosebi pe cei din prima categorie. Vina părinților? Nu au fost în stare să fie cu ochii pe odraslele lor, să îi încurajeze și să îi împingă de la spate, să fie oleac' mai severi în ceea ce privește învățatul (pentru ca atunci când ești adolescent, ai nevoie de toată

Transportul feroviar în România

Voiam de mult timp să scriu un articol pe această temă, dar nu reușisem să beneficiez de serviciile tuturor firmelor care activează în domeniul transportului feroviar: CFR Călători, RegioTrans și SoftTrans (mai este și TFC, dar cu ei nu am mers niciodată până acum).

Eu zic să nu mai pierd timpul și să trec direct la cifre.

Costul unei călătorii Ploiești - Brașov cu:


A. CFR Călători: 

a) Regio: 16 de lei preț întreg, 8 lei redus pentru elevi (pe baza carnetului vizat) și studenți (pe baza legitimației de transport)


b) Inter-Regio (necesită rezervare): 36 de lei preț întreg (vagon clasa a II-a), 52 de lei preț întreg (vagon clasa I), 28 de lei bilet copil, 28 de lei pentru elevi (pe baza carnetului vizat) și studenți (pe baza legitimației de transport), 18 de lei pentru studenții care au cupoane.


B. RegioTrans : 16 de lei preț întreg, 8 lei pentru elevi (pe baza carnetului vizat) și studenți (pe baza legitimației de transport)



C. SoftTrans: 16 de lei preț întreg, 8 lei pentru elevi (pe baza carnetului vizat) și studenți (pe baza legitimației de transport)



Durata unei călătorii Ploiești - Brașov


A. CFR Călători

a) Regio: variază, de la 2h 28 de min la 2h 41 de min, cu întârzierile de rigoare

b) Inter-Regio: variază, de la 1h 48 de min la 2h 00 min, cu întârzierile de rigoare

B. RegioTrans: 2h 00 min, fără nicio întârziere, dimpotrivă, ajunge mai repede mereu în stație

C. SoftTrans: 1h 45 de min, fără întârziere

Concluzia: trenurile particulare au rang de IR - ajung la destinație ca acesta sau chiar mai devreme- și preț de Regio.

Condițiile unei călătorii cu trenul


A. CFR Călători

a) Regio: Deși prezența țiganilor și a vânzătorilor ambulanți s-a mai rărit, prima categorie încă nu lipsește dintr-un astfel de tren. Okay, sunt oameni și au și ei dreptul să folosească serviciile publice, însă nu atunci când nu ai un comportament adecvat și nu plătești biletul, așa cum fac toți călătorii. Trenul oprește în toate, dar în absolut toate stațiile și haltele! Cine trăiește în pădure, serios? Bine, și aici îmi răspund singură: CFR e singurul operator feroviar care le asigură transportul înspre orașe, Iarna, în tren este foarte frig, tot drumul trebuie să stai foarte gros îmbrăcat.
b) Inter-Regio: Condiții mai decente în astfel de trenuri, dar tot nu compensează. Trenurile IR din țara noastră ajung să aibă întârzieri începând cu 70 de minute. Superb, nu?

Singurul avantaj la CFR este că trenurile sunt destul de dese, aproximativ 6-7 pe zi din fiecare rang.

B. RegioTrans: WI-FI gratuit. V-am atras atenția? Deși nu merge de fiecare dată, el există. Bine, adevărul este că nici nu am mai încercat ultima oară când am mers cu el, dar colegei mele de cameră i s-a conectat, deci merge. Căldură iarna, aer condiționat vara! Majoritatea călătorilor este dată de studenți, deci în tren este voie bună, distracție și râsete.



C. SoftTrans: Trenul de la compania SoftTrans este Hyperion, trenul SF și colorat al României, trenul de mare viteză construit în țara noastră. Când am intrat prima oara în el, am zis că intru într-o navă spațială: foarte mare, foarte aerisit. WI-FI gratuit, automat de cafea, toaleta foarte mare, în comparație cu cele din RegioTrans sau CFR. Căldură când trebuie, aer condiționat când trebuie. Atât în acest caz, cât și în cel anterior, călătorii sunt foarte civilizați. 


Concluzia finală este simplă: folosiți CFR doar atunci când aveți nevoie urgentă, în rest, atunci când aveți rute alternative asigurate de operatori particulari, nu ezitați să le folosiți! :)

Comentarii

  1. Vezi ca la CFR la inter-regio e 18 lei pentru studentii cu cupoane, nu 36 :))
    Si sa stii ca si regiotrans are intarziere, eu vin noaptea de la Buciresti cu el, cand nu ar trebui sa fie asa mult trafic si tot are 15-20 de minute intarziere. Si la fel are si dimineata, de la 5 pana la 45 de minute intarziere. Dar oricum e mai ok decat CFR Regio ca timpul e mai scurt la acelasi pret (cu caldura/aerul conditionat si tiganii nu am avit niciodata problema nici in "personal").
    Cu Softrans inca nu am mers pana acum desi am zis ca vreau sa fac asta de cand l-a bagat pe ruta Bucuresti-Brasov ca imi place masina in sine, dar inca nu am reusit sa fac asta :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant articolul,confirm si eu !!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Pentru orice greșeală de scriere, sfat, reclamație sau plângere, așteptăm comentarii! Vă mulțumim!

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare către EL

Jocuri cu bile

Dominația creierului