Cum îți dai seama că românul e prost?

Imagine
Am așteptat (destul de mult totuși) să treacă tot balamucul cu evaluarea națională, bacul și, bineînțeles, să termin și eu cu examenele și licența ca să mai scriu pe blog.  Întâmplările din ultima vreme m-au făcut să realizez că suntem o nație de proști și că ne merităm soarta. Evaluarea națională și examenul de bacalaureat sunt printre cele mai importante examene ale vieții, conform spuselor... tuturor. Evaluarea trebuie să o iei cu o notă mare ca să intri la un liceu bun (că altfel nu poți învăța), iar bacul trebuie să îl iei ca să... nu știu, completați voi. :) Evaluarea națională Subiectul discuției de astăzi nu se axează pe profesori, pe stat sau pe sistemul de învățământ, ci pe elevi și părinți, îndeosebi pe cei din prima categorie. Vina părinților? Nu au fost în stare să fie cu ochii pe odraslele lor, să îi încurajeze și să îi împingă de la spate, să fie oleac' mai severi în ceea ce privește învățatul (pentru ca atunci când ești adolescent, ai nevoie de toată

Când stăm prost cu logica...

Bine v-am regăsit! De curând, am reușit să-mi fac pagină de Facebook, treceți pe acolo cu un like, asta dacă nu ați făcut-o deja. Vă voi ține la curent cu situația blogului, cu viitoare articole sau anunțuri și voi încerca să construiesc o mică comunitate cu cei care îmi citesc blogul! 

Deși pot face multe alte lucruri, cum ar fi... referatul la drept, am ales să îi fac pe plac Adinei, colega mea de la facultate, care a zis că îmi dă cursurile la macroeconomie doar dacă scriu un alt articol. Vezi, încerc să mă țin de cuvânt! 

Având în vederea întâmplarea prin care am trecut astăzi, și nu numai, am hotărât să expun alte lucruri care mă irită în lumea în care trăim. 

- hater mood on!

Prostia


Bineînțeles, asta este principala problemă în țara noastră. Trăim înconjurați de proști. Orice pădure are uscăturile ei? Corect! Doar că la noi, numărul uscăturilor este mai mare decât cel al oamenilor prețioși, oameni în care merită să investim timp și bani, dar pe care îi privim ciudat doar că sunt mai buni decât noi. 

Sursa acestui articol constă în câteva comentarii date ampulea pe Facebook. Ah, Facebook, principalul motiv pentru zeci de articole. Întâmplarea decurge cam așa:

use your brainUn prieten din lista mea de pe Facebook a postat o fotografie cu o anumită descriere, pe care eu am contestat-o. Tipul respectiv a scris greșit o frază în engleză (în loc de we're shit, el a scris way're shit), iar eu i-am zis cum este corect. Totul a fost okay până aici. Așteptând răspuns de la EL, o altă persoană se bagă în seamă, zicându-mi că eu nu am înțeles ce a vrut el să zică, că way're shit este în limbaj underground. Serios?

Lecție de gramatică gratuită


- way = cale
-  're provine de la conjugarea verbului BE : I am, YOU are, HE/SHE/IT is, WE are, YOU areTHEY are;
- shit = căcat

La o analiză simplă a frazei, orice om cu puțină logică își da seama că acel way trebuie să fie we; altfel, propoziția nu are sens. Spre deosebire de limba română, unde subiectul poate să nu apară (eu sunt acasă = sunt acasă), în limba engleză, subiectul nu poate lipsi. Structura unei propoziții este următoarea: Subiect + Predicat + alte părți de vorbire, cea din urmă fiind facultativă. Dovada, în caz că nu mă credeți, este aici.

Faza cea mai tare a fost că acea persoană susținea sus și tare că eu nu am înțeles ce a vrut să zică tipul la care am comentat și că eu nu știu că așa se vorbește în limbajul underground. Seriiiiios, mă, serios!? Ah, pe lângă jignirile aduse, m-a trimis să caut într-un dicționar de neologisme englezești. Of, rău e când stai prost cu logica.

Numele de pe Facebook


La un moment dat, așa cum trebuia să mă și aștept, a comentat și de numele pe care-l afișez pe Facebook, spunându-mi să-l schimb. Nu că ar fi prima oară. Dragii mei, oare veți înțelege vreodată că unii oameni sunt cunoscuți în cercul de prieteni după porecle? Sau că Facebook nu permite schimbarea numelui de mai mult de trei sau patru ori? 

Numele de pe Facebook îl am încă de când mi-am făcut profilul, de vreo patru-cinci ani, iar prietenii așa mă strigă: Deya sau Deyush! Atât timp cât nu am prinheshicca duslhe sau mai știu eu ce alte bazaconii, nu văd rostul în a comenta. De fapt, așa se face atunci când rămâi fără argumente într-o discuție în care ești prea prost ca să recunoști că ai greșit.

Sufăr de mine? Clar! Îmi permit, consider că am destul de multe cunoștințe încât să mă consider mai bună decât alții. De ce să mă cobor la nivelul lor? Nu merită! NU posed toate cunoștințele din lume, nici nu este posibil acest lucru, în fiecare zi se descoperă noi informații, însă dacă înveți, ești mai deștept decât ieri, iar mie îmi place să învăț! :)

În final, vreau să vă spun că voi lua o pauză de la a scrie articol, însă voi reveni în iulie, după ce voi scăpa de tot stresul provocat de sesiune. Până atunci, pregătiți-vă cum trebuie pentru examenul de bacalaureat, nu este așa greu precum credeți. Baftă! Ne mai vedem pe Facebook!

Facebook page: deyush

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare către EL

Jocuri cu bile

Dominația creierului