Cum îți dai seama că românul e prost?

Imagine
Am așteptat (destul de mult totuși) să treacă tot balamucul cu evaluarea națională, bacul și, bineînțeles, să termin și eu cu examenele și licența ca să mai scriu pe blog.  Întâmplările din ultima vreme m-au făcut să realizez că suntem o nație de proști și că ne merităm soarta. Evaluarea națională și examenul de bacalaureat sunt printre cele mai importante examene ale vieții, conform spuselor... tuturor. Evaluarea trebuie să o iei cu o notă mare ca să intri la un liceu bun (că altfel nu poți învăța), iar bacul trebuie să îl iei ca să... nu știu, completați voi. :) Evaluarea națională Subiectul discuției de astăzi nu se axează pe profesori, pe stat sau pe sistemul de învățământ, ci pe elevi și părinți, îndeosebi pe cei din prima categorie. Vina părinților? Nu au fost în stare să fie cu ochii pe odraslele lor, să îi încurajeze și să îi împingă de la spate, să fie oleac' mai severi în ceea ce privește învățatul (pentru ca atunci când ești adolescent, ai nevoie de toată

Simulări și bac

    Cică de mâine încep cei de-a doișpea să dea primele simulări. Ăștia de a unșpea nu dau? Parcă așa am auzit, că de acum se dau simulări din clasa a unșpea, să se obișnuiască elevu' cu stresul bacului, că ce dracu', e cel mai greu examen ever.

    Atât stres ce e pe Facebook, ferească! PANICĂ, PANICĂ, PANICĂ! Pe bune? Fiți serioși. Vă agitați degeaba atât de tare, dar cu toții știm că... nu ați învățat nimic pentru testele astea (pentru că sunt niște teste, până la urmă, nu vă afectează cu nimic). Sunt niște simulări, simulează examenul, nici eu nu învățasem pentru ele anul trecut, nu m-am stresat. Pentru bac am învățat în ultima lună, dacă nu mă înșel. Din fericire pentru mine, eu prind foarte repede, învăț destul de ușor. La prima serie de simulări m-am dus doar ca să îmi verific cunoștințele, ceea ce vă recomand și vouă. Lăsați stresul să vă ajute, dar nu acum, ci peste câteva luni. Dacă vrei să iei bacul, înveți, dacă nu... te duci ca prostul acolo și te uiți pe subiectele alea și pe tavan... și cam atât. 
 
bac

    Presupun că mâine este simularea la română. Nu știți să scrieți un căcat de text argumentativ? Sau să scoateți dintr-un text niște sinonime, motive literare etc.? Se ia cinciu' ușor la română, trebuie doar să vă concentrați. La matematică vă faceți iar probleme. Acolo trebuie doar să învățați niște formule și atât. Partea I e cea mai ușoară, nu mai zic de partea a II-a, unde trebuie să aduni sau să înmulțești niste matrice și să calculezi determinanți. Și partea a III-a e destul de ușoară, scoți 10-15 puncte de acolo. Și aici iei cinciu' fără vreo problemă.  La a treia materie e vorba de învățat, fie că dați la logică, psihologie, geografie, istorie sau economie. Chiar așa de greu să fie bacul, de fapt? Nu e greu, voi îl faceți să pară așa. Vă îngrijorați de medii și lucruri d-astea? Haideți să vă spun ceva: NU CONTEAZĂ MEDIA DELOC! Poți avea media 6-7 și să iei bacul cu 9. :) Eu am luat la simulări (la ambele) niște note de vai de capu' meu, dar bacul l-am luat cu 9.25

    O să dați de greu la facultate, nu în liceu. Bacul e o glumă. L-aș mai fi dat de încă zece ori, decât să dau sesiunea. Veți vedea ce înseamnă realitatea când veți ajunge la facultate, acolo nimeni nu te va lua deoparte pentru a îți explica ceva, tu te duci și întrebi, dacă nu știi, tu înveți și te chinui să înțelegi singur anumite capitole și probleme, săptămâna asta te duci la curs, faci un seminar și gata lecția, treci la capitolul următor. Știți cum e vorba aia, mulți intră în facultate, puțini o termină! Așa că savurați acum, cât mai puteți, liceul și orele alea de 45-50 minute (vai, ce dor mi-e de ele) și nu vă mai plângeți atât! Lăsați stresul pentru perioada când veți avea nevoie de el. Vă las mai jos subiectele de anul trecut de la simulări, agitaților. Baftă. 

Comentarii

  1. As face bine sa ascult de cineva care a trecut prin asta :-s Cum ai trecut de sesiune, btw? :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asculta-ma, stiu ce zic >:D<

      Cu greu am trecut. :)) Ca si medie, inca sunt la buget, dar pe semestrul asta, trebuie sa "trag si mai tare" :)).

      Ștergere
  2. copii copaci, n-ai ce sa le faci, daca nu esti pe facebook intr-o zi e ca si cum nu ai iesi din casa acu' 10 ani

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Pentru orice greșeală de scriere, sfat, reclamație sau plângere, așteptăm comentarii! Vă mulțumim!

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare către EL

Jocuri cu bile

Dominația creierului