Cum îți dai seama că românul e prost?

Imagine
Am așteptat (destul de mult totuși) să treacă tot balamucul cu evaluarea națională, bacul și, bineînțeles, să termin și eu cu examenele și licența ca să mai scriu pe blog.  Întâmplările din ultima vreme m-au făcut să realizez că suntem o nație de proști și că ne merităm soarta. Evaluarea națională și examenul de bacalaureat sunt printre cele mai importante examene ale vieții, conform spuselor... tuturor. Evaluarea trebuie să o iei cu o notă mare ca să intri la un liceu bun (că altfel nu poți învăța), iar bacul trebuie să îl iei ca să... nu știu, completați voi. :) Evaluarea națională Subiectul discuției de astăzi nu se axează pe profesori, pe stat sau pe sistemul de învățământ, ci pe elevi și părinți, îndeosebi pe cei din prima categorie. Vina părinților? Nu au fost în stare să fie cu ochii pe odraslele lor, să îi încurajeze și să îi împingă de la spate, să fie oleac' mai severi în ceea ce privește învățatul (pentru ca atunci când ești adolescent, ai nevoie de toată

De ce nu suport manelele?

    Al patrulea articol pe care îl încep. AL PATRULEA! Având în vedere stările pe care le am în ultimul timp, nimic nu mai pot reuși să duc la bun sfârșit. Presimt că nici ceea ce îmi propun astăzi să fac, nu voi termina...

    Mulți dintre cei care au schimbat două-trei cuvinte cu mine, probabil și-au dat seama că nu suport deloc manelele și tot ce ține de acest domeniu. Zilele trecute am avut ocazia să asist la o conversație între o vecină si o tipă de vârsta mea, 19 ani (încă mai am 19!). Haideți să o numim B. Vecina mea a fost de 8 martie în Koshin, un club din Ploiești. Voi încerca să reproduc conversația:

B: Și cum a fost?
Vecina: Mă, ce pot spune, a fost foarte okay, dar nu a fost cine știe ce muzică, au fost melodii pe care să poți să dansezi.
B: Ah... Mie nu îmi place în Koshin că nu pune manele.
V: Da, au pus melodii pe care le auzi mereu la radio.
B: Da, nu prea mă duc pe acolo că nu pune manele și nu am ce face. 

    Măăăăă, copii, măăă, dacă vreți manele, duceți-vă dracu' la țară. Acolo auzi așa ceva la fiecare casă, la fiecare pas. Se presupune că în oraș ar trebui să fim un picuț mai evoluați, evoluția nu înseamnă manele. Există cluburi, discoteci sau cum s-or chema ele de manele. Nu vă așteptați ca în club să se pună acest gen de muzică zgomot. De fapt, DJ-ul alege muzica, nu publicul (că tot vorbim de asta, ia băgați un ochi aici).

manele
   
    Eu sunt genul de persoană care stă și analizează în liniște mediul în care se află. Ce voiam să punctez la această întâmplare este faptul că de la primele cuvinte spuse (Nu mă duc în Koshin că nu bagă manele), am reușit să îmi dau seama de nivelul educației și am reușit să o încadrez pe B. într-o categorie de oameni.

Pentru mine, sunt vreo trei tipuri de oameni: 
- oameni care îmi demonstrează din primele cuvinte că nu aș putea avea vreodată vreo tangență (cocalari, analfabeți, agramați etc.)
- oameni cu care schimb două vorbe azi, două vorbe peste câteva luni, epuizăm repede subiectele de discuție (amici, cunoștințe)
- oameni cu care vorbesc zi de zi și nu epuizăm subiectele de discuție (Papoy, prietenii cei mai buni)
  
   V-ați prins în ce categorie este B. Un alt lucru pe care voiam să îl punctez: educația. Venise vorba de simulări și de faptul că au fost niște rezultate îngrozitoare și bla, bla, bla, discuție la care puteam participa și eu că mnah... îmi permit.:)) Erau două fete acolo, una dintre ele m-a întrebat cât am luat la BAC. Deja știam reacțiile pe care le vor avea, așa că am ezitat un pic:

- Tu cu cât ai luat bacul?
- Erm.... păi.... uhm... 9.24.
- CÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂT!? 
- Da... heh... Sunt la facultate, în Brașov.
- Ah, mișto.

manele   Da, normal că e mișto, dacă am învățat!!! La un moment dat, B a făcut o afirmație care m-a cam lăsat mască. Mneh, de fapt... nu prea, având în vedere vocabularul limitat pe care-l avea și multe altele. Râzând, a spus: "Eu am doar 12 clase, bacul nu l-am luat. Tata e mândru de mine că am terminat liceul, și oricum, ce faci cu bacul? E bine că am reușit să termin 12 clase". Brilliant! Din câte am înțeles, tipa lucrează la un supermarket, nu știu și postul pe care-l ocupă, dar sigur unul prea bine plătit nu este. Copii, bacul îl luam ca să avem un salariu mai mare, iei bacul, ești  muncitor calificat, nu îl iei... ești necalificat! Simplu, nu? Chiar dacă avem un sistem de tot râsul, te ajută si bacul ăla, lua-l-ar naiba de bac! Nu vedeți că e din ce în ce mai ușor, în speranța că procentul ăla de promovabilitate va crește mai mult, nu de la 49,4% la 50%. Dacă înveți un sfert din materia pentru examen, iei 6 ușor. Când aud oameni care spun despre acest... examen al vieții că e greu, mă apucă toți dracii. :))

   Că veni vorba de subiectul manele, ieri postase Mădălin (click, click) starea următoare: "Bănuiesc că orice om are favorită o manea. Îmi e greu să cred că nu este așa. Dar mai amuzant este că cei care se dau "CULȚI", la petrecere rup în 2 manelele =))). URÂT, bă.". Ca de obicei, îl contrazic! Există oameni care nu le pot suporta, iar eu mă aflu printre acei oameni. Mulți spun că sunt și manele de ascultat (se referă la alea de... jale or whatever), eu spun că nu. Prefer să rămân la genurile mele preferate, mă regăsesc în multe melodii, nu duc lipsă de nimic în ceea ce privește muzica. ^_^

   Băi, m-am gândit să schimb un pic structura articolelor mele. Am mai avut o tentativă cu recomandările muzicale acum un an, la fiecare început de săptămână să postez o melodie sau un clip care îmi place, dar nu am reușit să mă țin de acest lucru. Mă gândesc ca la fiecare sfârșit de articol, să pun recomandarea muzicală. Deeeeci... clipul acestui articol este:

Facebook page: deyush

Comentarii

  1. Eu eram neutru fata de manele, pana sa imi fie bagate pe gat de colegii cocalari, si atunci chiar am ajuns sa le urasc, si la fel si pe oamenii care le asculta...Adica, acest zgomot, cum spuneai si tu, nu implica niciun sentiment, doar se lauda fiecare cum are 5000 de masini, femei si case...Ha ha, macar daca aveau umor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da,interesanta... afirmatie :`duceți-vă dracu' la țară. Acolo auzi așa ceva la fiecare casă, la fiecare pas. Se presupune că în oraș ar trebui să fim un picuț mai evoluați` . Daca stai la oras asta nu inseamna ca esti mai `emancipat` ,si daca o sa cauti mai adanc,si tu vi probabil tot de la tara! Dar nu este o regula ca `evoluatii` sa traiasca doar la oras,iar la tara sa se asculte numai manele... As vrea sa mai comentez ceva pe ici pe colo dar nu vreau sa intru in polemica cu nimeni!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vii*

      Eu m-am nascut si am crescut la oras, nu sunt de la tara. :) Am zis 'SE PRESUPUNE', nu ca asa si e. Data viitoare cand vrei sa mai comentezi ceva, citeste de mai multe ori ceea ce scriu. Cauta niste statistici si ai sa vezi nivelul emanciparii de la oras si de la tara. :)

      Ștergere
    2. Mai Deya, mai... Are vreo relevanta daca esti de la tara sau de la oras? Iti zic ca eu, unul, mai bine stau de vorba cu unul de la tara cu care chiar am ce vorbi, decat sa stau cu un bucurestean, mare orasean ce e el, sa imi futa toti nervi.
      Sa stii ca nu toti cei care asculta manele sunt analfabeti, anagramati, etc. Din asta presupun ca o sa decuci ca eu ascult manele. Da, asa si este, ascult manele, dar nu cred ca asta ma face neaparat un anagramat.. Zic si eu...
      Cat despre bac si chestiile alea, da, sunt de acord cu tine: bacul e bine sa il luam, cu nota mare chiar, ca poate mergem la o facultate apoi ne gasim un job mai usor, etc, de acord cu tine :))
      Si ai mai zis acolo cu citatul ala cu oameni culti si ce mai scrie, mi-e lene sa scriu tot, eu sunt un tip care spera la o nota cam ca a ta la bac, sau putin mai mica, nu ma deranjeaza, atata timp cat nu e sub 7-8, avand in vedere ca o sa dau si admitere la facultate si nu conteaza prea mult bacul, dar e pentru prestigiul meu de elev silitor de 12 ani de scoala pana acum. Si cu toate astea, sa stii ca ies si in locuri in care se asculta manele (nu poti sa le numesti cluburi sau discoteci, in alea se pune un alt gen de muzica). Si cand ies cu prietenii sa bem ceva, sau sa ne distram, ies si in locuri unde se asculta manele (de ex aici). Si ne distram calumea. Acum asta nu inseamna ca ascult manele tot timpul: cand ascult muzica acasa, nu ascult manele, ca nu imi place, in casti la fel, nu ascult, sau in alte locuri publice, daca sunt singur, nu ascult. Deci, sper ca nu ma consideri un anagramat si ce ai mai zis tu acolo, pentru ca nu e asa. Si nu sunt singurul de genul asta ;)

      P.S.: Scuze pentru comentariul asa lung :))

      Ștergere
    3. OMG, NU POT SA CRED! TU AI DAT COMENTARIUL ASTA? :))

      Bucurestenii... alta categorie de oameni. :)) Vorbeste si tu cu unu' din alt oras, nu cu un bucurestean. Nu stiu daca am mai avut vreo discutie pe tema asta cu tine, daca nu... cauta-ma in privat. :>

      Apropo, vezi ca nu exista cuvantul 'anagramat', e doar 'agramat'. :* Ah, am uitat sa precizez chestia asta, desi stiu ca am scris... Am prieteni care asculta manele, nu am nimic cu ei... atat doar sa nu ma puna pe mine sa le ascult, nu voi fi prea prietenoasa cu ei. Sunt alergica la prostie! Si unde gasesti cea mai mare cantitate de prostie? In manele! :) Citatul ala era despre manele, ca orice om are favorita o manea. :)) Oamenii nu vor sa inteleaga ca exista persoane care nu suporta manelele. Am repetat chestia asta si o voi repeta in continuare! Sau cu fraza "Nu exista petrecere fara manele". Ma lasi? Pana sa se inventeze manelele, oamenii cum se distrau? Ma rooooog!

      Ștergere
    4. Am zis de bucuresteni ca aia se cred cei mai oraseni in general, si a fost ca un exemplu, ca sa iti zic ca si aia de la tara pot fi oameni ok. Nu sunt inculti doar pentru ca sunt de la tara.
      Da, greseala mea cu agramatul, nu stiu de ce aveam eu sa cuvantu in cap :))
      Stiu ca exista persoane care nu suporta manelele, ei am vrut doar ssa zic ca aia care le suporta si mai asulta dim cand in cand nu sunt toti (subliniez asta) inculti si prosti.
      Nu zic ca nu exista petreceri fara manele, zic doar ca fiecare gen de muzic se asculta intr-o anumita imprejurare :-? :))
      Aa, si nu, nu am mai avut nicio discutie in privat pe tema aia. In privat te caut, ca doar nu in public, cum sa te caut in public :))

      Ștergere
    5. 1 din 1000, nu? Hai sa fim seriosi, majoritatea celor de la tara chiar sunt agramati si analfabeti! Ai dreptate, dar eu nu cred ca am zis de toti ca sunt inculti si prosti... Eu am zis de cei care asculta doar manele sau genul de muzica predominant este maneaua!

      Ma poti cauta si in public, imi postezi pe wall. :))

      Ștergere
    6. Bucureşteni sau orăşeni sau săteni e acelaşi căcat, sunt cu toţii oameni.
      Făceam greşeala, ca şi voi, înainte, să spun că bucureştenii sunt nuştu cum. Bucureştenii sunt chiar mai ok decât mulţi alţi "orăşeni". Iar "oamenii de la ţară" sunt mai civilizaţi ca mulţi orăşeni.
      Ce relevanţă are unde te-ai născut şi unde ai crescut? Relevant este cum eşti ca om, cum te porţi în societate şi cu cei din jurul tău.

      Ștergere
    7. Bucurestenii chiar sunt 'nustu cum'. :)) Bucurestenii chiar se cred superiori si chiar ii trateaza pe altii ca fiind inferiori. Majoritatea! Ca mai sunt niste exceptii, asta e alta parte. La fel si cu cei de la tara. Majoritatea sunt asa. Eu, una, nu am vazut un om de la tara prea destept. :) Are relevanta mediul in care cresti. In alt mod te dezvolti la oras, in alt mod la sat.

      Ștergere
    8. Vorbești prostii la țară nu se ascultă manele la țară se ascultă muzică populară și uneori muzică care se difuzează pe kiss fm nu am auzit niciodată manele acolo în Vrancea

      Ștergere
    9. Bine spus "acolo, in Vrancea". :) Pe unde stau eu, nu e Vrancea. Vorbesc din propriile experiente, nu din experientele altora.

      Ștergere
  3. „Se presupune că în oraș ar trebui să fim un picuț mai evoluați..„ Cum putem fi mai evoluați când toți țăranii (și nu vorbesc de acel om care stă la țară) vin la oraș? :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Pentru orice greșeală de scriere, sfat, reclamație sau plângere, așteptăm comentarii! Vă mulțumim!

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare către EL

Jocuri cu bile

Dominația creierului